hürriyet

16 Kasım 2013 Cumartesi

NECİP FAZIL KISAKÜREK




AŞK

Rabbim, Rabbim, bu işin bildim neymiş Türkçesi;
Senin aşkın ateştir, ateşin gül bahçesi...

Necip Fazıl Kısakürek




DAYAN KALBİM


Seni dağladılar, değil mi kalbim,
Her yanın, içi su dolu kabarcık.
Bulunmaz bu halden anlar bir ilim;
Akıl yırtık çuval, sökük dağarcık.

Sensin gökten gelen oklara hedef;
Oyası ateşle işlenen gergef.
Çekme üç beş günlük dünyaya esef!
Dayan kalbim üç beş nefes kadarcık!


Necip Fazıl Kısakürek




KALDIRIMLAR 


Sokaktayım, kimsesiz bir sokak ortasında;
Yürüyorum, arkama bakmadan yürüyorum.
Yolumun karanlığa saplanan noktasında,
Sanki beni bekleyen bir hayal görüyorum.

Kara gökler kül rengi bulutlarla kapanık;
Evlerin bacasını kolluyor yıldırımlar.
İn cin uykuda, yalnız iki yoldaş uyanık.
Biri benim, biri de serseri kaldırımlar.

İçimde damla damla bir korku birikiyor;
Sanıyorum, her sokak başını kesmiş devler...
Üstüme camlarını, hep simsiyah, dikiyor;
Gözüne mil çekilmiş bir ama gibi evler.

Kaldırımlar, çilekeş yalnızların annesi;
Kaldırımlar, içimde yaşamış bir insandır.
Kaldırımlar, duyulur, ses kesilince sesi;
Kaldırımlar, içimde kıvrılan bir lisandır.

Bana düşmez can vermek, yumuşak bir kucakta;
Ben bu kaldırımların emzirdiği çocuğum!
Aman, sabah olmasın, bu karanlık sokakta;
Bu karanlık sokakta bitmesin yolculuğum!

Ben gideyim, yol gitsin, ben gideyim, yol gitsin;
İki yanımdan aksın, bir sel gibi fenerler.
Tak, tak, ayak sesimi aç köpekler işitsin;
Yolumun zafer takı, gölgeden taş kemerler.

Ne sabahı göreyim, ne sabah görüneyim;
Gündüzler size kalsın, verin karanlıkları!
Islak bir yorgan gibi, sımsıkı bürüneyim;
Örtün, üstüme örtün, serin karanlıkları.

Uzanıverse gövdem, taşlara boydan boya;
Alsa buz gibi taşlar alnımdan bu ateşi.
Dalıp, sokaklar kadar esrarlı bir kuyuya,
Ölse, kaldırımların kara sevdalı eşi..


Necip Fazıl Kısakürek























3 yorum:

  1. Kısa zamanda 2,5 Milyon tıklanan sözleriyle fenomen haline gelen
    Cuma Bozkurt'un Kaleminden Beklenen Kitap BİR YUDUM AŞK Çıktı!

    Ölseydin,
    Belki de seninle ölürdüm,
    Ama sen en olmazı seçtin
    Ve gittin…
    Ben ise sende kaldım,
    Yarım bir şekilde,
    Yarım diyorum, alınma,
    Ruhum sende kaldı,
    Bedenim bende…

    Peki, dediğin gibi olsun şimdi git,
    Ben de bakmam ardına,
    Hatırlamam gözlerini, hatırlamam sözlerini,
    Sildim mi tam silerim ben de,
    Yarın bir gün gördüm mü, bir taraflarda,
    Sanki bir yerlerden tanıyorum dercesine silerim,
    Bırak seni, varlığını bile unutur silerim...

    (Bir Yudum Aşk Tanıtım Bülteninden)


    Yılın En İyi AŞK Kitabı Olmaya Aday Bir Yudum Aşk'ı Hemen Satın Almak İçin:


    Online Satış: BirYudumAsk.Com

    1: KİTAPYURDU.COM

    2: İDEFİX.COM

    3: D&R.COM

    4: PANDORA.COM

    YanıtlaSil
  2. https://www.youtube.com/channel/UCLLckL-6JNYZVY9xEuUpD0A
    Lutfen kanalima destek olurmusunuz yeni açtım. Ve yakinda şiirler okuyup yayinlayacagim. Desteklerinizi bekliyorum 😊😊

    YanıtlaSil